Soubory v programu Loutkářské Chrudimi

Divadlo Líšeň, Brno
Robinson (60‘, 5+)

Poetická loutkohra na motivy románu Daniela Defoea o proměně dítěte v dospělého, o rozporu snu a skutečnosti.

Scénář a režie: Pavla Dombrovská
Loutky: Jana Francová, Eva Krásenská, Antonín Maloň
Hudba: Ondřej Kyas, Pavel Drábek

O souboru: Divadlo Líšeň jsme založili jako nezávislé, experimentální divadlo. Pracujeme s loutkami, maskami, objekty, pohybovou a zvukovou stylizací. Hrajeme v Brně, po celé republice i na zahraničních festivalech. Pro širokou veřejnost i školy uvádíme naše inscenace, workshopy a doprovodné vzdělávací programy. Zaměřujeme se také na lidskoprávní a politická témata. Dlouhodobě spolupracujeme s romskými tanečníky a muzikanty. Navštěvujeme znevýhodněné publikum v ústavech a stacionářích. Pořádáme festivaly. V místě svého sídla – Brně-Líšni se podílíme na komunitním rozvoji obce a iniciovali jsme vznik spolku Líšeň sobě.

 

Naivní divadlo, Liberec
Hvězdný posel (50‘, 8+)

Inscenace o životě slavného vědce, matematika, astronoma, filosofa a fyzika Galilea Galileiho je inspirována stejnojmennou knihou uznávaného autora a ilustrátora originálních dětských knih, Petra Síse.
Ten příběh se odehrál strašně dávno. Tak dávno, že tou dobou ještě obíhalo Slunce kolem Země a ne naopak. Nebo si to alespoň většina lidí myslela. A v té pradávné době - před téměř pěti sty lety - se jednoho dne narodil v italském městě Pise chlapec. V jeho očích svítily jasné hvězdy. Dostal jméno Galileo. Nejraději ze všeho pozoroval nebe. Byl velmi zvědavý a zvídavý. Každé tajemství pro něj bylo výzvou.

Režie: Anna Klimešová
Dramaturgie: Klára Fleková
Výprava: Robert Smolík
Hudba: Klára Fleková
Dramaturgická spolupráce: Vít Peřina
Hrají: Bára Purmová, Markéta Sýkorová, Marek Sýkora, Antonín Týmal, Petr Jelínek

Naivní divadlo Liberec vzniklo v roce 1949 coby jedno z prvních profesionálních českých loutkových divadel a letos tak oslaví 70 let své existence. Patří ke špičce současného loutkového divadla a hraje především pro děti a mládež. Každé dva roky je organizátorem mezinárodního festivalu Mateřinka, zaměřeného na loutkové inscenace pro děti předškolního věku. Naivní divadlo programově klade důraz na původní autorskou tvorbu a především se vytrvale snaží o produkci inscenací loutkových, bez ohledu na to, zda se pod pojmem loutka skrývá figurativní, objektové či jakkoliv jinak výtvarné divadlo.

LokVar, Praha
Matěj a čerti (50‘, 4+)

Grandiosní marionetová komedie na motivy lidové pohádky o chytrém Matějovi, který se ničeho na světě nebál.
Byl jednou jeden Matěj a jeden Medvěd a jeden Zajíc. A taky jedno peklo plné těch nejstrašnějších čertů a ďáblů. Už to by stačilo na pořádnou pohádku. Jenomže ten Matěj měl ženu Jarušku a kopec dětí a... ale víc vám neprozradíme. To totiž musíte vidět na vlastní oči.

Režie: Peter Varga
Napsal: Martin Matejka
Scéna a Loutky: Barbora Hubená
Kostýmy: Zuzana Rusínová
Hudba: Milan Potoček
Hrají: Peter Varga a Martin Veliký

Jsme spolužáci z KALD DAMU a dlouholetí spoluhráči nejdříve z Dejvického divadla, poté z Divadla v Dlouhé, nyní na volné noze. Po letech převážně činoherního divadla se nám zastesklo po loutkách, a tak jsme v roce 2002, kdy naše domovská scéna byla pod vodou, založili LokVar. Zakládajícími členy jsou Ivana LOKajová a Peter VARga, postupně jsme se rozrostli o Martina Velikého, Markétu Pellarovou a Pavla Tesaře. Stálý tým tvoří režiséři A. Goldflam, M. Homolová, autor hudby M. Potoček a hlavně naše dvorní výtvarnice, autorka všech výprav Bára Hubená. Věnujeme se divadlu pro děti, od těch nejmenších až po ty dospělé.

LokVar, Praha
Krvavý román (50‘, 12+)

Josef Váchal byl český malíř, grafik, ilustrátor, sochař, řezbář, ale také spisovatel a básník. Jeho neznámějším literárním dílem je Krvavý román. V knize dokončené v roce 1924 složil hold lidovému čtení 19. století - krvavému románu, zvanému „krvák“. Tohoto brakového žánru, jehož charakteristickými rysy byla prostoduchá srozumitelnost, romantika a dobrodružný děj, byl Váchal velkým znalcem, sběratelem a obdivovatelem. A my též.
Součástí představení je výstava nazvaná Interaktivní Panoptikum!
Obecenstvo po představení může obdivovat a objevovat a rozhejbávat mechanické objekty Báry Hubené.... a nejen to....

Scénář a režie: Barbora Hubená, Pavel Tesař, Peter Varga
Režijní dozor: Michaela Homolová
Výprava: Barbora Hubená
Hrají: Barbora Hubená, Peter Varga a Pavel Tesař

Jsme spolužáci z KALD DAMU a dlouholetí spoluhráči nejdříve z Dejvického divadla, poté z Divadla v Dlouhé, nyní na volné noze. Po letech převážně činoherního divadla se nám zastesklo po loutkách, a tak jsme v roce 2002, kdy naše domovská scéna byla pod vodou, založili LokVar. Zakládajícími členy jsou Ivana LOKajová a Peter VARga, postupně jsme se rozrostli o Martina Velikého, Markétu Pellarovou a Pavla Tesaře. Stálý tým tvoří režiséři A. Goldflam, M. Homolová, autor hudby M. Potoček a hlavně naše dvorní výtvarnice, autorka všech výprav Bára Hubená. Věnujeme se divadlu pro děti, od těch nejmenších až po ty dospělé.

Divadlo Víti Marčíka, Drahotěšice
Popelka (45‘, 3+)

Loutková hra na motivy bratří Grimmů s upraveným koncem...nebojte se, vše dobře dopadne. Dva Víťové, otec a syn, Vám zahrají pohádku se spoustou písniček a rýmů, doprovázených živou autorskou hudbou. Inscenace se neustále vyvíjí a hraje s občasnými přestávkami od roku 2006.

Scénář a režie: Vítězslav Marčík
Výroba loutek a hudba: Vítězslav Marčík jr.
Výroba scény: V. + V. Marčík, Eva Marčíková
Světla a zvuk: Jaroslav Marčík / Eva Marčíková ml.

Jsme rodinné divadlo žijící na statku v Drahotěšicích, s poštou a policejní stanicí v Hluboké nad Vltavou. A i když často hraji a jsem na jevišti sám, tak bych bez své ženy, dětí a teď i zetě, vnoučat, snach a babiček, jedna s námi bydlí a občas i hraje, i bez táty a tchána (oba jsou už mrtví), ale i našich přátel a známých, hrát prostě nemohl.

Dřevěné divadlo Honzy Hrubce
Princezna na hrášku (35´/3+)

Dramatizace pohádky H. Ch. Andersena je dílem Vlasty Špicnerové. Známá pohádka o zkoušce, zda je princezna pravá či falešná, je rozšířena o rodinné téma: Maminka (stará královna) nechce ještě svého synka (prince) oženit a tak ji přijde vhod, že se mu nedaří přivést ze světa tu „pravou – opravdovou princeznu“. Problém nastává, když jednoho deštivého večera na hradní bránu zabouchá „pravá princezna…“

Výprava a režie: Jan Hrubec

Dřevěné divadlo je divadlem jednoho herce. Jan Hrubec je absolvent DAMU, fakulty alternativního a loutkového divadla, obor herectví. Než si založil své Dřevěné divadlo, prošel Studiem Ypsilon, i pražským divadlem Minor, kladenským Lampionem i libereckým Naivním divadlem.

Buchty a loutky, Praha
Paleček (50‘, 4+)

Žili spolu jeden muž a žena a ti nemohli mít děťátko. Kdyby měli alespoň malinkaté,
velké jako palec... A hele, ono se to nakonec povedlo! Je tedy opravdu jen jako palec, kluk jeden, začali mu tedy říkat Paleček. A byl moc šikovný a hodný. Jenže si ho vyhlídnul zloděj, takový pomocník by se mu hodil. Paleček mu ovšem pomáhat nechtěl, to ne, krást se nemá. Ale zakoukal se do princezny na zámku, a tak tomu zloději trochu pomáhat musel. Ale kam mu pomohl a jestli může i takový chlapeček vyrůst, se dozvíte v pohádce.

Režie: Buchty a loutky pod vedením Marka Bečky
Loutky a scéna: Tereza Komárková
Hudba: Vít Brukner
Střídavě hrají: Marek Bečka, Vít Brukner, Radek Beran, Zuzana Bruknerová

Buchty a loutky byly založeny v roce 1991 v chebské ubytovně čerstvými absolventy loutkářské katedry DAMU. Od té doby mají za sebou desítky divadelních premiér pro dospělé i děti, loutkové a animované filmy a klipy, mnoho jednorázových projektů v oblasti netradičního divadla, hudby, výtvarného umění, filmu a jejich prolínání.
Buchty a loutky svým neobvyklým způsobem tvorby vytvářejí unikátní divadelní poetiku. Klasické tituly i vlastní autorskou tvorbu zpracovávají s nadhledem a nezaměnitelným humorem, s osobitým důrazem na výtvarnou stránku, komponovanou hudbu a živou zvukovou stopu /kombinace starých i nových loutek, harampádí, hraček a nejnovějších technologií/.

KALD DAMU
Medicínské povídky (35´/ 4+)

Strastiplný a krvavý příběh lazebníka ze 16. století, který položil základy moderní medicíny.
Potřebuješ oholit? Potřebuješ ostříhat? Trpíš na migrény nebo ti omrzla noha? Chceš jít za kulturou, koupit si kouzelnou krávu a poznat, co má lékařství společného s loutkovým divadlem? Přijď za námi na náměstí a buď svědkem položení základního kamene novodobého lékařství!
Režie a výprava: Daria Gosteva
Hudba: Markéta Lábusová
Hrají: Bety Nováková, Václav Němec, Martina Znamenáčková
Dramaturgie: Věra Halamasková, Daria Gosteva
Za podpory KALD DAMU

 

 

Divadlo Drak, Hradec Králové
Cesta (70‘, 12+)

Inscenace o větru ve vlasech. Hudebně-divadelní jam session inspirovaná fenoménem iniciační cesty procházejícím historií americké literatury od Marka Twaina, přes Jacka Londona, Jacka Kerouaca až ke Cormacu McCarthymu.
Náš hrdina je student literatury, který má ale teoretizujícího a od reality i tvorby odtrženého studia po krk. A stejně tak spořádaného života ve městě a výhledu na nalajnovaný život v duchu amerického snu. Tak se této přítomnosti a budoucnosti rozhodne utéct, sbalí se a vydá se na stop. U krajnice potkává svůj protiklad, Hucka tuláka bez domova, bez závazků, bez plánů. Jako třetí do party pak k nim ještě přibude Carolyne, která na cestu utekla před svým snoubencem a blížící se svatbou. Ti tři se tedy vydávají na cestu a za její cíl si volí San Francisco – nejzápadnější výspu a město s pověstí svobodného ráje. Ale o cíl tu zase tak moc nejde. Důležitější je cesta samotná a její smysl nespočívá v cíli, nýbrž v pohybu.

Scénář: Tomáš Jarkovský, Jakub Vašíček
Režie: Jakub Vašíček
Scéna: Kamil Bělohlávek
Kostýmy: Tereza Vašíčková
Hudba: Daniel Čámský
Hrají: Jazmína Piktorová, Milan Hajn, Dominik Linka, Milan Žďárský, Jiří Vyšohlíd, Pavel Černík, Jan Čipčala, Luděk Smadiš

Divadlo DRAK bylo založeno v roce 1958 a záhy se stalo nejen oblíbeným loutkovým divadlem, ale také spolutvůrcem rozvoje celého českého a posléze světového loutkářství. Mnohé jeho inscenace přinesly neotřelé a často objevné postupy, za které získalo mnoho cen doma i v zahraničí. Divadlo hraje svá představení pro nejširší věkovou adresu. Od dopoledních představení pro děti z mateřských školek a škol, přes sobotní představení pro celou rodinu, až po večerní představení věnovaná dospívajícím a dospělým divákům.

Teatro Truhla
Srub (45´/15+)

Loutkový thriller z trampské osady na Sázavě...
„27.dubna je zakázaný den, kdy se tam prostě nejezdí, za žádnou cenu… nikdy...“
Uvádíme s hvězdičkou.

Režie: Teatro Truhla
Loutky: Martin Růžička
Kostýmy loutek: Mirek Beneš
Scéna: Teatro Truhla
Hudba: Teatro Truhla-Sketa Fotr
Hraji: Pavel Truhlář, Jan Kroupa, Martin Růžička

Teatro Truhla vzniklo na konci devadesátých let fúzí one man show divadla Ochotnice z Kampy a hudebního tělesa Sketa Fotr. Přibližně jednou za 6 let soubor vytvoří novou hru, orientovanou spíše na dospělou klientelu. Námětem bývají: dospívání, dospělost, smrt a vztahové problémy s nimi spojené.

Plata Company + mir.theatre
Prefaby (30‘, 12+)

Prefaby je autorská výtvarně zvuková inscenace, odehrávající se na umakartovém stole, volně variující motivy každodenního života v paneláku – symbolu splněného snu o moderním bydlení v zemích bývalého východního bloku. Pre-apokliptická betonová idyla odehrávající se na půdorysu příběhů tří bezejmenných sousedů. O jejich křehké všednosti vypráví tento projekt nevšedními prostředky.
Koncept, scénografie, technická realizace: Dominik Migač
Dramaturgie: Jakub Maksymov
Hraje: Dominik Migač nebo Jakub Maksymov
Sound design: Mr. Wombat Studio
Podpořeno: DAMU, DRAMA LABEL, Nová síť
(Premiéra: 25 a 26. 7, DAMU)

Dominik Migač je herec a experimentátor na poli divadla objektů a materiálů. Jako tvůrce a účinkující na sebe již upozornil několika projekty, například Vinnetou aneb kámoš je víc než zlato z Nugget-Tsilu či MikroSputnik. V současnosti nastupuje do angažmá do divadla Lampion. Jeho specialitou jsou malé loutky.
Jakub Maksymov je divadelní režisér na volné noze. Primárně se zabývá loutkovým divadlem a divadlem objektů. Pravidelně spolupracuje s divadlem Lampion na Kladně a dalšími divadly v České republice, na Slovensku a v Srbsku. Společně s Dominikem jsou zakládajícími členy nezávislé divadelní skupiny Plata Company, v jejímž rámci vznikly inscenace Tisíc tuctů nebo Thunder. Enter the three witches. Prefaby jsou již čtvrtý projekt, na kterém spolupracují.
Mr. Wombat je zvukařská platforma pěti kamarádů, kteří se vydali cestou DIY zvukové tvorby. Zaměřuje se především na alternativní scénu a podporuje mladé, nezávislé umělce a umělkyně. Cílem studia není vykonávat prostou zvukařskou službu, ale spolu s tvůrci posouvat hranice jejich i svých schopností a vědomostí.

Představení je v roce 2020 součástí projektu „Nová krev na scéně“ Nové sítě.

Buchty a loutky, Praha
Vítězné svině (70‘, 18+)

Vším opovrhovat, všemu se smát, se vším si hrát – toť jediná Výše a jediná k Výši cesta. Inscenace na motivy různých povídek Ladislava Klímy. Loutková freska o lidech nízkých a vysokých. Groteska s prvky hororu, o čisté lásce a čisté nenávisti.

Režie: Radek Beran a Buchty a loutky
Loutky: staré originální dobové
Scénografie: Bára Čechová a Buchty a loutky
Hudba: Vít Brukner
Hrají: Vít Brukner, Marek Bečka, Radek Beran a Lukáš Valiska
Buchty a loutky byly založeny v roce 1991 v chebské ubytovně čerstvými absolventy loutkářské katedry DAMU. Od té doby mají za sebou desítky divadelních premiér pro dospělé i děti, loutkové a animované filmy a klipy, mnoho jednorázových projektů v oblasti netradičního divadla, hudby, výtvarného umění, filmu a jejich prolínání.
Buchty a loutky svým neobvyklým způsobem tvorby vytvářejí unikátní divadelní poetiku. Klasické tituly i vlastní autorskou tvorbu zpracovávají s nadhledem a nezaměnitelným humorem, s osobitým důrazem na výtvarnou stránku, komponovanou hudbu a živou zvukovou stopu /kombinace starých i nových loutek, harampádí, hraček a nejnovějších technologií/.

LS Před Branou, Rakovník
O třech čunících (40‘, 4+)

Do šlamastiky se musí dostat každá pohádka. V každé pohádce musí být nějaké vzrušení a nebezpečí, které musí hrdinové řešit, jinak by pohádkový příběh byl nudný. V této pohádce velké nebezpečí přichází s vlkem, který je hladový a usmyslí si, že si pochutná na vepřové pochoutce. To se pochopitelně nelíbí třem čuníkům, kteří vymýšlí, jak nad vlkem vyzrát. Rozhodnou se postavit si domek, kde by se mohli v bezpečí ukrýt. Jenže je těžké rozhodnout z jakého materiálu by byl domek nejlepší. Sláma, větvičky nebo kámen. Napětí však vrůstá nejen mezi čuníky, ale i mezi dvěma flašinetáři, kteří příběh vyprávějí.

Scénář a režie: Zdeněk Turek
Hrají: Tomáš Kapsa a Zdeněk Turek
Loutky a kostýmy: Tomáš Kapsa
Scéna: Tomáš Kapsa, Jiří Bretšnajdr, Jan Pém
Hudba: Šimon Polan a Zdeněk Turek
Světla: Jiří Bretšnajdr
Zvuk: Pavel Mařík

Soubor hraje nepřetržitě od roku 1946. Zabývá se především tradičním loutkovým divadlem, i když v posledních letech používá i kombinaci s činohrou. Ve svém repertoáru využívá snad všechny možné typy loutek vyjma loutek vodních. Soubor čítá přes třicet členů, ale v této inscenaci se představí pouze jeden z nich.

 

Divadlo Bořivoj, Praha
O červené Karkulce (45‘, 3+)

Klasická pohádková inscenace v maňáskovém provedení. A dvě „vyzrálé“ herečky, které prožívají příběh Karkulky – každá ovšem trochu jinak. A aby to nebylo zase tak napínavé, je třeba se i trochu zasmát. Reakce diváků (malých i velkých), opětována herečkami, pak tvoří z tohoto představení jedinečný zážitek.

Hrají a vytvořily: Mirka Vydrová a Pavlína Kordová

Divadlo Bořivoj je profesionální nezávislá skupina, která existuje od roku 1992. Využívá různé formy divadla – loutkové, činoherní, divadlo ve výchově, improvizaci, hudbu. Hry vznikají jako divadlo autorské – tzn. že herci mají osobní podíl na dramaturgii, tj. na výběru tématu, na textové, režijní i scénografické práci. Herec tu pak není jen tím, kdo určené role hraje, protože je buď sám vytvořil, nebo v nich projevuje svůj osobní vztah ke sdělovanému.

Studio Dva, Praha
Malý princ (80‘, 10+)

Hudební projekt na motivy jednoho z nejznámějších příběhů moderní světové literatury. V titulní a jediné roli originálního zpracování se představí Jan Cina.
Inscenace pro všechny, kteří jsou ochotni zapojit svoji fantazii.

Symfonická hudba a texty písní: Kryštof Marek
Scénář: Šimon Caban ve spolupráci s Darinou Abrahámovou
Režie: Šimon Caban

Studio DVA je nezávislá divadelní a umělecká společnost, která zahájila činnost v roce 2000. Zabývá se zejména produkcí vlastních divadelních projektů a jejich uváděním po celé České republice i na Slovensku.

Čmukaři, Turnov
Růženec, aneb, chybělo málo a mohla to být Růženka (40‘, 3+)

Růženec, aneb, chybělo málo a mohla to být Růženka.
Sudičky se předbíhaly, a tak se stalo, že nezjistily, že to není holka. A navíc, tak zlá řekla přání jako první. Vysvobodí prince někdo?

Režie: Daniela Weissová
Hrají: Daniela Weissová

Loutkářský soubor Čmukaři vznikl v roce 1976. V průběhu let se mu podařilo stvořit několik skvělých inscenací i několik propadáků, zúčastnit se mnohonásobně Loutkářských Chrudimí i Jiráskových Hronovů, cestovat doma i v cizině. Sehraje průměrně padesát představení za rok. K hraní používá dle potřeb všech druhů loutek.

 

Divadlo Alfa, Plzeň
Johanes Doktor Faust a Jenovéfa (60‘, 9+)

Obě hry jsou zhuštěnou verzí “parádních kusů” českých lidových loutkářů, kteří na našem území působili od konce 18. stol. jako svérázná (a většinou mimoděčná) součást národního obrození. Jednotlivé loutkářské rody si vytvořily (a z generace na generaci předávaly) svoji specifickou textovou verzi.
Johanes doktor Faust původně vychází z „knížky lidového čtení“ z 16. stol. o učenci, který zaprodal svou duši ďáblu. Ve všech českých loutkářských verzích je výrazně posílena paralelní parodická linie komické postavy Kašpárka a řada scén je rozvinuta a nazřena „plebejským“ pohledem.
Jenovéfa vedle Dona Šajna a Doktora Fausta patřila k nejoblíbenějším a nejrozšířenějším loutkovým hrám v celé Evropě. Po svém ji zpracovali i čeští loutkáři. Příběh je to srdcervoucí: hraběnka Jenovéfa odmítne v době nepřítomnosti manžela Sylkfrída milostné návrhy rytíře Gola. Jenže manžel uvěří pomluvám proradného padoucha... Příběh o utrpení brabantské hraběnky Jenovéfy byl poprvé zaznamenán již ve 14. století a rozšířil se i u nás zejména v knížkách lidového čtení.
K oběma „kusům“ vytvořil režisér T. Dvořák velmi originální kolekce loutek, jež „zkolážoval“ z nejrůznějších běžných předmětů. Inscenace tak těží z dráždivého kontrastu mezi konvencemi tradičního loutkového divadla a vskutku netradičními „surrealistickými“ loutkami.

Režie a výprava: Tomáš Dvořák
Dramaturgie: Pavel Vašíček
Hudba: J. Koptík
Hrají: Martin Sádlo Bartůšek, Petr Borovský, Tomáš Jereš a Petr Vydarený

Divadlo ALFA dlouhodobě patří k významným kulturním institucím města Plzně a plní nezastupitelnou úlohu v procesu kulturní a estetické výchovy především mladé generace (od předškolního věku po střední i vysoké školy, mladé dospělé publikum), jíž nabídkou své kulturní služby poskytuje zajímavou alternativu k převažující „mělké“ mediální či hospodské kultuře. Je reprezentantem soudobé kulturní vyspělosti města Plzně, Plzeňského kraje a potažmo celé České republiky v návaznosti na unikátní dědictví minulosti. Velmi často reprezentuje českou divadelní kulturu v zahraničí.

Divadlo DNO, Brno
Kočkování (45‘, 4+)

Jé líná! Je protivná! Je hubatá! Ale má svůj facebookový profil! Kdo by neměl rád KOČKU LEXU?!
Písně, jak když taháš kočku za ocas! Vymňouknuté skeče! Vypelichaná revue!
Pohádkový kabaret pro koťata od 4 let!

Napsali a hrají: Jiří Jelínek, Tereza Lexová a Monika Jelínková
Hudba: Zdeněk Král, Tomáš Alfery a Martin Husouský
Scéna: Fagi a spol.

Alternativní divadelní skupina, kterou založili ji herci, hudebníci a výtvarníci v Hradci Králové v roce 2000. Od roku 2004 funguje jako nezávislé občanské sdružení bez stálé scény. Inscenace divadla kombinují loutky, staré plyšové hračky a živou hudbu. Vůdčí osobností je Jiří Jelínek, k dalším stálým účinkujícím patří Jiří Kniha, Marie Jansová, Michal Dalecký nebo Jan a Bára Kratochvílovi

SAL SČDO
Individuální výstupy s loutkou

Komponovaný pořad výstupů s loutkou souborů SAL SČDO.

Netrhejte růže
Hrají: Martin Moglich, Milada Malá (LD Jiskra, Praha)
Vzpomínka na mistra Grocka
Hraje: Martin Moglich (LD Jiskra, Praha)
Sudička
Hrají: Martin Moglich, Jiří Krása (LD Jiskra, Praha)
Pozor
Hraje: Martin Moglich (LD Jiskra, Praha)
Dona Elvíra je už vdaná
Hrají: Tomáš Kapsa, Zdeněk Turek (Loutkářský spolek Před branou, Rakovník)

 

Divadlo Alfa, Plzeň
Pozor, Zorro (50‘, 6+)

Divadlo Alfa pokračuje ve spanilé hrdinské loutkářské jízdě! Po Jamesi Blondovi a hvězdách americké grotesky přichází další titul plný loutkových kouzel! Tentokrát zaměstná kolem osmi desítek loutek a bude znít v rytmu živé hudby mexických mariachi. A kdo to bude tentokrát?
Prapředek maskovaných superhrdinů, Zorro mstitel, znovu v akci! Ochrání muž s černou maskou vesničany před útiskem padoušského mocipána? Získá si přitom srdce spanilé Lolity? A kdo se vlastně skrývá pod maskou Zorra?
Dobrodružná loutková komedie s minimem slov, ale zato spoustou akce a živé muziky. Tvůrci inscenace – liberecký dramaturg a dramatik Vít Peřina a režisér Divadla Alfa Tomáš Dvořák - se volně inspirovali knihou Johnstona Mc Culleyho The Mark of Zorro a jejími filmovými zpracováními, především stejnojmenným filmem z roku 1920 s Douglasem Fairbanksem v hlavní roli.

Režie: Tomáš Dvořák
Výprava: Ivan Nesveda
Dramaturgie: Vít Peřina j.h., Petra Kosová
Hudba: Vratislav Šrámek j.h.
Hrají: Andrea Ballayová, Martin Sádlo Bartůšek, Petr Borovský, Martina J. Hartmannová, Tomáš Jereš, Robert Kroupar, Marie Mrázková, Vlastimil Vorda, Petr Vydarený

Divadlo ALFA dlouhodobě patří k významným kulturním institucím města Plzně a plní nezastupitelnou úlohu v procesu kulturní a estetické výchovy především mladé generace (od předškolního věku po střední i vysoké školy, mladé dospělé publikum), jíž nabídkou své kulturní služby poskytuje zajímavou alternativu k převažující „mělké“ mediální či hospodské kultuře. Je reprezentantem soudobé kulturní vyspělosti města Plzně, Plzeňského kraje a potažmo celé České republiky v návaznosti na unikátní dědictví minulosti. Velmi často reprezentuje českou divadelní kulturu v zahraničí.

Loutky bez hranic, Praha
Nedopečený koláček (45‘, 3+)

Byla jednou jedna trouba a byl jednou jeden cukrář. Společně pekli pekelně dobré vanilkové koláčky. Ale jednou se stalo, že jeden z koláčků byl tak netrpělivý a tak nedočkavý, že utekl do světa dřív, než byl dozlatova upečený. A co se mu v tom světě přihodilo? Koho potkal a proč usedavě plakal sám samotinký na pařezu? A jak to s ním nakonec dopadlo? To se dozvíte v loutkové dopečené vanilkové pohádce pro děti od 3 do 100 let.

Autorky: Dora Bouzková, Bára Čechová
Hraje: Dora Bouzková

Jsme nezávislé profesionální divadelní uskupení, které začalo své loutkové dobrodružné výpravy už za studií na DAMU-KALD (Katedra alternativního a loutkového divadla na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze). Odstartovalo to roku 2001 Mexikem a pokračuje to dodnes všude možně (Praha, Chrudim, Aš, Plzeň, Svitavy, Slovensko, Německo, Polsko, Dánsko, Kuba, USA).
Nemáme stálou scénu, hrajeme tam, kam si nás pozvete. Kromě loutkových představení organizujeme i výtvarné a loutkové kreativní dílny a sociálně-divadelní projekty, zajímají nás loutky z různých úhlů pohledu. Tvoříme pro všechny věkové, sociální, národnostní, náboženské i jiné kategorie.

Loutky bez hranic, Divadlo T601, Divadlo b
Emil (60‘, 18+)

Obrazová loutkohra se zvířátky a kapkou krve.
Na motivy francouzských her, béčkových filmů a našich vnitřních představ. O tajemství idyly na samotě u lesa. O síle změnit rodové prokletí. O síle lásky. A hlavně o tom, jak kvičí prase v předsmrtné křeči. A co teprve šnek.
Hudba částečně živá.

Režie: kolektiv
Výprava: Marek Brožek
Kostýmy: kolektiv
Hudba: kolektiv
Hrají: Adriana Kubištová, Lukáš Bouzek, Radek Beran

Divadlo 100 opic, Praha
Skřítek, který to nevzdal (50‘, 4+)

Malý skřítek se vydává do světa, aby našel tu jedinou, paní skřítkovou. A svět je to fantastický. Skřítkožravé květiny, létající žirafa a ryba jménem Ex Machina, které vykukuje z hřbetu kouzelná sprcha. Ta to zachrání.
Prostý příběh o lásce a odhodlání. A bizarní, kouzelný́ svět, k tomu pár písní a foukání do růžového paraplete.

Režie, scéna, hrají: Dominik Tesař

100 opic má mnoho odlišných grimas. Jako pouliční divadlo jsou opice výtvarné, hudební, rabiátské a atraktivní – chůdy, masky, akční loutkohra, oheň. Vědomě navazujeme na tradici burleskních mystérií a středověkých svátků bláznů, kdy se svět stavěl naruby.

 

Divadlo 100 opic, Praha
Chytej ušima (60‘, 4+)

Vystoupení hudební skupiny s texty pro děti, komponované do loutkového příběhu skřítka, který se vydal na cestu do světa. Tam potkává přátele a s nimi zažívá dobrodružství, která jsou obsahem textů písní. Ryby, které touží po výletu do města, moucha, která si myslí, že je slon, prasátko na útěku, či zmatený medvěd, který nechal hlavu ve sklenici medu. Nakonec skřítek najde ve světě paní skřítkovou. Seznámení spolu oslaví šiškovou zmrzlinou. Dvanáct písní uzavírá uspávanka.
Režie a scéna: Dominik Tesař
Hudba: kolektiv kapely
Hrají: Julie Goetzová (klávesy, viola, zpěv), Roman Džačár (baskytara), Salvi (banjo, příčná flétna, loutky), Dominik Tesař (akordeon, loutky)

100 opic má mnoho odlišných grimas. Jako pouliční divadlo jsou opice výtvarné, hudební, rabiátské a atraktivní – chůdy, masky, akční loutkohra, oheň. Vědomě navazujeme na tradici burleskních mystérií a středověkých svátků bláznů, kdy se svět stavěl naruby.